GODKJENNING AV NY STYRER/STEDFORTREDER
Når styrer eller stedfortreder ved et skjenkested slutter, må det umiddelbart søkes om godkjenning av ny styrer eller stedfortreder.
Alkoholloven inneholder bestemmelser om styrer og stedfortreder i § 1-7c. Serveringsloven inneholder bestemmelser i §§ 4, 5 og 6
Dersom styrer eller stedfortreder slutter må det umiddelbart søkes om ny styrer eller stedfortreder. For at saksbehandler skal kunne behandle deres søknad korrekt må søknaden skrives på det skjemaet vi har utarbeidet for godkjenning av ny styrer og/eller stedfortreder. Det samme gjelder dersom daglig leder ved et serveringssted slutter.
Søknad om godkjenning av ny styrer og/eller stedfortreder sendes elektronisk.
Trykk her for SØKNADSKJEMA (link)
SAKSBEHANDLING
Søknaden overleveres til saksbehandler, deretter blir søknaden sendt til vandelsvurdering hos Politiet.
Saksbehandlingstid
Fra komplett søknad kommer inn til kommunen til søknaden er avgjort, er saksbehandlingstiden normalt inntil 4 uker.
LOVER
HAR DU SPØRSMÅL
Kontakt oss : Mandag -fredag kl. 08:00 – 15:30 Telefon: 74 16 90 00
Fax: 74 16 90 01
e-mail til servicetorget:
info@steinkjer.kommune.no
Postadresse: Steinkjer kommune, postboks 2530, 7729 Steinkjer
Besøksadresse: Rådhuset, Kongensgt. 39, 7713 Steinkjer
Forfatter: |
Hilde Rones Jensen |
---|---|
Godkjent av: |
Hilde Rones Jensen |
Dokumentadministrator: | Hilde Rones Jensen |
Dokument-ID: | 7794 |
Gyldig fra: | 20.05.2020 |
Revisjonsfrist: | 20.05.2021 |